Szybkie placuszki z owsianki z owocami to mój kolejny sposób na spożytkowanie ugotowanych wcześniej płatków owsianych. Pierwszy z nich to te pyszne ciasteczka (KLIK).

Przepis jest niezwykle prosty. Miksujemy owsiankę, dodajemy odrobinę mleka/ napoju roślinnego, banana lub jajko i smażymy.

Najbardziej lubię jeść je ze świeżymi, sezonowymi owocami. Bardzo dobrze smakują też z masłem orzechowym, czekoladą, dżemem….możliwości jest tak wiele!

Szybkie placuszki z owsianki
Szybkie placuszki z owsianki z owocami

Szybkie placuszki z owsianki z owocami.

Składniki na 2 porcje (1 porcja to u mnie 6 sztuk)

Baza:

  • 1 porcja gęstej owsianki ugotowanej na 7 łyżkach płatków owsianych (70 g suchego produktu)*
  • Napój roślinny lub mleko do rozrzedzenia masy.
  • 1/2 banana rozgniecionego widelcem lub jajko, jeśli używacie owsianki “solo” ( ugotowanej bez dodatków).

*Mój przepis na owsiankę bananową,którą wykorzystuję do zrobienia placuszków znajdziesz TUTAJ

Moje ulubione dodatki. Ilości na 1 porcję (6 sztuk):

  • 1 kostka gorzkiej czekolady (posiekana lub rozpuszczona z napojem roślinnym/ mlekiem jako sos)
  • 0,5 łyżeczki masła orzechowego
  • Wiórki kokosowe (około 0,5 łyżeczki)
  • 1/2 banana
  • 1 kiwi

Ugotowaną wcześniej owsiankę bananową* miksujemy z napojem roślinnym, do uzyskania konsystencji gęstego ciasta naleśnikowego. Ja dodałam w sumie około pół kubka napoju. ale najlepiej dolewać go stopniowo.

Małe placuszki smażymy na patelni rozgrzanej z odrobiną oleju. Gdyby się rozlatywały, prawdopodobnie oznacza to, że masa jest zbyt rzadka. Wystarczy dodać do ciasta odrobinę mąki albo płatków owsianych.

*Jeśli używacie owsianki ugotowanej bez banana, można dodać go teraz. Rozgniatamy widelcem lub miksujemy z resztą składników. Banan skleja całość i sprawia, że placuszki same w sobie są lekko słodkie. Banana można zastąpić jajkiem.

Placki serwujemy z dowolnymi dodatkami, takimi jak masło orzechowe, ulubiony dżem czy świeże owoce sezonowe.

Wartości odżywcze

1 porcja placuszków z owsianki z owocami, wraz z dodatkami wymienionymi w przepisie:

Wersja z napojem migdałowym (wegańska) :

  • 369 kcal
  • Białko: 9,6 g
  • Tłuszcze:15 g
  • Węglowodany: 50 g

Wersja z mlekiem krowim 2% tłuszczu:

  • 410 kcal
  • Białko: 12,6 g
  • Tłuszcze:16,7 g
  • Węglowodany: 60 g

Przepis Ci się spodobał? Masz jakieś pytania? Daj mi znać na Facebooku lub Instagramie!

Ciasteczka owsiane z czekoladą
Owsianka bananowa z czekoladą. Dietetyka przy kawie
Owsianka bananowa z czekoladą. Dietetyka przy kawie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *